Start wijkbeheer Druten

Druten - Zwerfvuil? Gat in de weg? Losse stoeptegels? Verstopte put? Overhangend groen? Kapotte lantaarnpaal? Inwoners van Druten kunnen daarvoor vanaf nu terecht bij de twee teams van wijkbeheer Druten. Met de start van wijkbeheer Druten kunnen 25 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aan de slag. Werkbedrijf Rijk van Nijmegen werft de medewerkers voor dit project.

"Wijkbeheer zorgt voor het onderhoud van de leefomgeving en voor een schone en veilige wijk. Wijkbeheer heeft ook een preventieve functie om klachten en meldingen uit een wijk zoveel mogelijk te voorkomen", aldus de gemeente Druten.

Twee teams

Wijkbeheer Druten bestaat uit 2 wijkteams: Wijkteam 1 richt zich op Druten en Druten-Zuid en Wijkteam 2 richt zich op het buitengebied, Afferden, Deest, Horssen en Puiflijk. Elk wijkteam wordt aangestuurd door een wijkbeheerder. Het wijkteam probeert de klacht of melding binnen drie werkdagen op te lossen. Lukt dit niet? Dan laten zij weten wat de reden hiervan is.

Melding

Hoe kunnen inwoners een melding doen? Via de MijnGemeenteapp, via www.druten.nl/meldingdoen of via tel. 088-4327000. De MijnGemeenteapp is is te downloaden in de Google Play store of Apple store. Kies voor gemeente Druten. Inwoners kunnen direct een foto van de situatie meesturen. Als gebruikers de locatievoorziening aanzetten kunnen zij ook heel precies de plaats van de melding aangeven.

Meer berichten